The Pink Grapefruit

Om att hitta byxor och vad som är på gång
Hej! Året lider mot sitt slut, och det gör även den här bloggen. Inte så konstigt kanske med tanke på min glesa uppdatering. Jag jobbar på något bättre som troligtvis kommer att lanseras i början på nästa år. Jag vill ge mig själv tid att läka litegrann och sätter därför numera realistiska mål. Jag har insett att det som var realistiskt för ett år sedan inte är lika realistiskt idag. Och det är okej.
 
Hur mår ni mitt i julstressen? Känner ni någon stress? Jag känner mig faktiskt inte alls stressad, trots att vi ska organisera julafton hemma hos oss. Kanske beror lugnet på att vi inte kommer att ge bort några julklappar i år. Att bara vara och äta god mat tillsammans är tillräckligt tycker vi. Man behöver faktiskt inte krångla till det så mycket och köpa saker "bara för att".
 
Dock har jag faktiskt köpt julklappar till mig själv i form av jeans. Jag har sedan tidigare tre par jeans i min ägo, varav två går att använda (de tredje är ett par trasiga boyfriend jeans som jag bara använder hemma). Jag tycker inte att man behöver tio par byxor, men två har visat sig vara lite väl minimalistiskt. Dels slits de snabbare, och dels måste jag tvätta oftare.
 
Jag har därför länge letat efter ett par kompletterande jeans i en annan färg, och det har visat sig vara lättare sagt än gjort. Visst är det svårt att hitta byxor som passar?! Jag har testat jeans i alla fysiska butiker jag kommit över. Främst letade jag second hand, men där måste man verkligen ha tur för att hitta något som sitter bra. Jag gav snabbt upp på den idén. Och nya jeans är ju inte sydda för människor med fötter. Helt ärligt, hur får folk på sig de där skinny jeansen där benöppningen är smal som en femkrona?? Det är det jag hatar mest med mina två par gamla jeans också. Man tror att benslutet ska töjas ut med tiden, men jag kan intyga att så inte är fallet, i alla fall inte med de byxor jag äger. Det är en kamp att få på och av sig dem.
 
MEN! Så beställde jag två par rabatterade jeans från nätet för någon vecka sedan. Ett par utsvängda Lee, á la 70-tal. Samt ett par högmidjade smala jeans. Och hör och häpna, båda passade som handen i handsken! De smala jeansen är precis lagom tighta och glider på och av utan problem. Nu får mina urtvättade gamla jeans äntligen vila lite.
#1 - Maggie Bergius

Lycka till med det nya! God Jul! Kram

#2 - Celine

Känner mig också väldigt lugn inför julen för en gångs skull!