The Pink Grapefruit

Projekt: Hall
Sedan vi flyttade in i vår nya lägenhet har vi gjort ganska mycket för att göra den hemtrevligare och något modernare. Det är en gammal vindsvåning där inget direkt har renoverats sedan 80-talet. Tänk furudörrar, fururäcke, furustege, parkett i samma nyans och mörkbruna träbjälkar. Mycket trä med andra ord. Då vi inte äger lägenheten kan vi inte byta ut grejer och måla hur som helst, men vi har målat en grön fondvägg i sovrumsdelen som gjorde enorm skillnad!
 
Jag har länge velat göra något med vår lilla hall som känns mörk, tråkig och sprängfylld med grejer. För några månader sedan spacklade jag en yta ovanför dörren där väggen hade gått sönder, och sedan dess hänger det en sladd löst där för att jag tänkte att jag ändå skulle måla så småningom... Vilken jag ännu inte har gjort.
 
Såhär ser det ut just nu:
 
 
Behöver jag säga att hallen skulle må bra av att fräschas upp?
 
Hatthyllan, taklampan och spegeln fanns där när vi flyttade in, och med på bild finns inte toalettdörren som är i samma färg som hatthyllan. Den kan vi tyvärr inte göra något åt.
 
Jag tänker att man målar hela eller delar av utrymmet i en gröngrå nyans, samma som vi har i sovrummet. Och att man antingen målar om den existerande hatthyllan i samma gröna nyans och byter ut träknopparna mot mässingsknoppar, eller att man platsbygger en hylla med mässingsstång. Lampan måste bytas så att det blir ljusare och mindre gult.
 
Bilder: Pinterest
 
Tanken är att det ska bli ett budgetprojekt, så billigt och enkelt som möjligt. Vad tror ni? Har ni några budgettips på hur vi kan snygga till vår hall?
 
Bilder: Pinterest
Spara
Spara
Spara