The Pink Grapefruit

Att tillåta sig själv att leva och inte bara existera i vad som känns som ett vakuum där man straffar sig själv genom att göra ingenting, för att man inte är ute och tjänar pengar som alla andra
 
Det är mycket funderingar just nu. Funderingar om framtiden, vad jag vill jobba med och hur jag ska få ihop pengar till nästa hyra. Jag har tänkt fram och tillbaka på att skaffa ett deltidsjobb, att skaffa ett heltidsjobb, att bara skita i att jobba med något kreativt och spara det kreativa till min fritid. Jag har alltid varit min egen, jag har "kört mitt eget race" som en av mina lärare en gång sa till mig. Jag har varit driven och sett till att det jag drömt om blivit verklighet.
 
Men nu är jag som sagt i en svacka, och det mest vardagliga känns som att bestiga ett berg. Och denna känsla, denna extrema trötthet gör att jag tvivlar på min förmåga. Klarar jag verkligen av att jobba för mig själv, att vara min egen chef och jobba hemifrån eller på resande fot?
 
En stor del av mig tänker att det är för sent. Att jag blivit för gammal, att det redan finns tillräckligt med duktiga unga människor där ute som är så mycket bättre än mig, att det helt enkelt inte finns någon plats för mig.
 
Så vad kan jag göra med mina skills, min examen och min erfarenhet som känns givande och som behövs här i världen? Jag sitter och tänker på det här varje dag, flera timmar om dagen, och jag har inga svar. Kanske finner man svaret när man minst anar det. När man bara släpper det hela och tillåter sig själv att leva och inte bara existera i vad som känns som ett vakuum där man straffar sig själv genom att göra ingenting, för att man inte är ute och tjänar pengar som alla andra.
Spara
#1 - NORRSKEN EMMISH

fin bild! =)

ha en bra kväll

#2 - Carolina

Alltså TACK för att jag hittade denna text och på något sätt inte är ensam i dessa tankar. Därför ville jag även säga att jag förstår dig fullt ut. Många gånger kan jag fastna i dessa tankar, sedan gymnasiet har jag velat jobba som fotograf men aldrig riktigt våga satsa, förrän nu då jag bestämt mig för att satsa. Men är jag för gammal nu? Har jag väntat för länge? Det är dom tankarna som slår mig hela tiden, precis som dina tankar. Men jag försöker tänka såhär, jag kommer ångra när jag sitter där som pensionär att jag aldrig vågade testa. Det kanske inte finns plats för mig i en värld full av fotografer, eller så kanske det går bra. Det vet jag inte förrän jag testat. Att sitta med ett heltidsjobb och drömma sig till ett helt annat jobb mår man inte bra av i längden.

Oj, vad långt det blev nu. Men ville verkligen lämna några rader för att vi sitter med liknande tankar. Hoppas att du hittar rätt, man ska göra det som man blir lycklig av <3

Svar: Tack för din kommentar! Visst är det så att man ska våga satsa, oavsett hur gammal man blivit eller hur länge man dragit ut på det. Jättefint att du vågar! Heja dig!
The Pink Grapefruit