The Pink Grapefruit

Hur man sätter upp realistiska mål inför det nya året
Vi är inne på ett nytt år, och det innebär för många en nystart. Jag är en sådan person som varje år fyller i en årslista om det gångna året samt en lista med mål inför det nya. Det är inte riktigt löften, utan snarare ett sätt för mig att visualisera vad jag vill uppnå nästa år för att jag ska utvecklas som person och för att mitt liv ska gå framåt.
 
2016 var för mig ett år då jag tog många stora beslut, men också ett år fyllt med stress, ångest och många frågetecken. Därför vill jag 2017 fokusera mer på sådant som får mig att må bra.
 
Börja med att skriva ner ett fåtal större och ganska abstrakta mål. Det här är ett av mina fem större mål;
 
 
- Ta tag i mitt eget välmående
Jag måste fasa ut saker ur mitt liv som får mig att må dåligt. Organisera upp de delar av mitt liv som fortfarande känns kaotiska, men samtidigt tillåta mig själv att ibland släppa kontrollen och inte få panik av det. Jag vill utmana mig själv mer, bli mer självständig och göra sådant som skrämmer mig lite då och då för att på så vis bygga upp mitt självförtroende.
 
Sedan skriver du ner mer konkret vad du kan göra för att uppnå detta mål. Tänk inte på vad andra människor gör eller tänker, utan utgå från DIG SJÄLV och vad DU mår bra av, samt vad som känns realistiskt.
 
 
Hur ska jag uppnå detta?
Testa nya grejer, till exempel klättring och boxning.
Börja yoga och meditera.
Ta bort Facebook-appen från mobilen och logga in max en gång i veckan i personligt syfte.
Börja röra på mig mer och vara mer noga med att få i mig mina vitaminer och tillskott.
Skaffa nya vänner som motiverar mig och får mig att vilja bli en bättre människa.
Få bukt med mina hudproblem genom att kontakta en hudterapeut/kostrådgivare som passar mina behov.
 
 
Vad har ni för mål 2017?
Spara
#1 - Longevity - en blogg om hälsa

Att fortsätta den väg jag gett mig in på är väl egentligen min mål

Svar: Det låter som ett bra mål tycker jag. :) Är man inne på en god väg så har man ju ingen anledning att plötsligt byta bara för att det är ett nytt år.
The Pink Grapefruit

#2 - PLAINDAYS // foto - hälsa - resor

Kolla gärna in i min blogg då och då, kommer fylla den med hälsotips när det gäller välmående och mental balans osv 👌

För mig kommer 2017 handla om att finna en inre balans och också "leva mer", dvs utmana mig själv, uppleva nya saker och lära mig uppskatta alla stunder, både motgångar och positiva stunder.

Svar: Låter som att vi har ganska liknande mål inför det här året. :)
The Pink Grapefruit