The Pink Grapefruit

Detaljer från vårt nya hem
Vi har nu bott i vår nya lägenhet i två veckor, och bitarna börjar långsamt falla på plats. Vardagsrummet och sovrumsdelen är nästan klart, och arbetsrummet börjar ta form, det behöver dock målas innan vi sätter upp eventuella hyllor etc.
 
Planlösningen i den här lägenheten är lite speciell. Vardagsrummet är uppdelat på två, där ena halvan är sovrum och andra halvan har öppen taknock med loft. I sovrumsdelen valde vi att måla en grågrön fondvägg för att skilja de två delarna lite mer från varandra, och för att bryta av allt det vita. Det blev riktigt bra!
 
Jag vill inte visa allt riktigt än, men här är några detaljbilder från lägenheten.
 
Lampan är en DIY av en gammal lamphållare som vi hittade på Erikshjälpen. Det står en likadan på det andra sängbordet.
 
 
Lampa från Clas Ohlson. Gult kuddfodral i sammet fyndade jag på Åhlens rea, och det gröna är från IKEA.
 
Trasmattan är från Ellos, och jag älskar den!
 
Skrivbordslampan hittade vi på IKEAs fyndavdelning och vi älskar den så mycket att vi åkte tillbaks till IKEA och köpte en till till vårt andra skrivbord (vi har två skrivbord i arbetsrummet). Den lilla tejphållaren i form av en fransk bulldog köpte vi på Target i USA.
 
Som ni ser är det mycket grönt och gult. Grönt för att vi tycker om växter och för att det är en skön och naturlig färg. Och gult för att man blir glad av det och för att det är min favoritfärg.
#1 - Jessica Högberg

Vilka härliga detaljer!

Svar: Tack! :)
The Pink Grapefruit

#2 - Maria Anderzon - Vegansk Skönhetsblogg

Du var mig en rackare på att fota, ursnygga bilder!!!

Svar: Tack, vad snällt! :)
The Pink Grapefruit

#3 - Jag är inte dum i huvudet! Jag har Aspergers syndrom!

Så fint

Svar: Tack så mycket!
The Pink Grapefruit