The Pink Grapefruit

Midsommarafton
 
Jag gissar att jag är en av få som inte har några planer idag? Vi hade lite dålig framförhållning här hemma, och sambon måste jobba några timmar idag, så jag kommer att spendera dagen hemma. Det är ju såklart mysigt det med. Hittills har jag ägnat mig åt att spackla ett envist hål vi har i väggen, träna lite (med betoning på lite), druckit kaffe och förlorat mig i nostalgidjungeln.
 
Gårdagen var en produktiv dag. Jag gjorde ett nytt sminkrecept som ni kommer att få se inom kort. Snart är allt smink jag använder gjort av mig själv. Det är bara mascaran som är knepig att få till på egen hand. Det som kommer att filmas är rouge/läppfärg samt ögonbrynsfärg/vax. Båda produkterna har minst två funktioner och tar inte mycket plats i sminkväskan, vilket är ett stort plus. Det är aningen knepigare än foundationreceptet då man måste smälta ner vax och hålla massan varm hela tiden, men det är det värt!
 
Glad midsommar!