The Pink Grapefruit

Den höstiga myslistan
Bästa höstmusiken: Matt Corby, James Vincent McMorrow, Bon Iver, Daughter, The Swell Season, helt enkelt singer songwriters med stämningsfulla melodier som får en att varva ner och vilja krypa upp i soffan med en kopp te.
 
 
 
Bästa höstmaten: Grytor och soppor! En mustig gryta med bönor och de grönsaker man har hemma, kryddat med gurkmeja, curry och hel kummin. Eller en härligt fräsch grönsakssoppa med bland annat jordärtskockor. Mums!
 
Det här gör jag helst en regnig inomhusdag: Städar lägenheten, lagar god mat, bakar en paj, tänder några sojaljus och ser på film och serier i soffan med sambon.
 
En perfekt myskväll innefattar: Allting ovan, plus chips och brädspel.
 
En perfekt höstdag spenderas helst: På skördefesten på Öland! Där går man runt i en majslabyrint, köper närodlade grönsaker på en mysig marknad och såklart iklädd en stor mysig halsduk och en stickad tröja.
 
En av skördefesterna på Öland tog oss ut till den här fyren.
 
Bästa höstmysfilmerna: Spirited Away, Fantastic Mr. Fox, 500 Days of Summer, Stardust, Sleepy Hollow, Harry Potter-filmerna. Jag har säkert glömt massor av bra filmer nu, men jag ville inte ta de allra mest uppenbara.
 
Mysigaste serien att titta på i höst: Gilmore Girls är tidernas bästa serie enligt mig och ger mig alltid myskänslor oavsett tid på året. Första säsongen av Twin Peaks är annars en bra höstserie.
 
Bästa DIY på hösten: Återfuktande body butter, foundation och lyxiga ansiktsmasker. Och att fixa iordning på balkongen/i trädgården! 
 
Jag har höstpyntat balkongen lite smått, men hela förvandlingen får ni se i ett eget inlägg längre fram.
 
Dessa rutiner vill jag få in: Någon form av motion/träning hade varit bra då jag i nuläget inte tränar något alls. Kanske att starta dagen med en morgondans på 7-8 minuter där man bara skakar loss och får upp pulsen? Och jag måste bli bättre på att ta mina vitaminer och tillskott, främst B12, järn och eventuellt D-vitamin. Jag har också länge velat prova meditation då jag har hört att det kan dämpa ångest och andra negativa känslor som jag inte vill ska styra mitt liv. Hösten är en nystart för många, och jag ser det som ett bra tillfälle att få in lite nya rutiner som förbereder kropp och sinne inför vinterhalvårets mörker.
Spara
Spara
Spara
Spara
Spara
Spara