The Pink Grapefruit

Jag lägger ner tre gånger så mycket tid på allt jag gör
 
Innan jag har ett uppdrag jag ska ut på, ett möte eller en middag med bekanta, måste jag processa och gå igenom alla tänkbara scenarion i mitt huvud. Jag föreställer mig hur det kommer att vara, hur det kommer kännas, vad som kan gå fel, hur jag ska hantera det hela. Jag får ångest.
 
Inte nog med det. Efter att jag utsatt mig själv för vad det nu är jag ska göra, måste jag gå igenom allt igen. Gå igenom vad som faktiskt hände och hur det eventuellt kan påverka mitt liv eller hur människor ser på mig. Ibland kan jag älta saker flera dagar efter att det skett, oavsett om det gick bra eller ej.
 
Tänk dig hur utmattad man blir. Jag lägger ner tre gånger så mycket energi, tre gånger så mycket tid och upplever tre gånger så mycket stress och oro. Det är inte konstigt att man blir trött.
 
Någon som kan relatera? Även om detta inte brukar hindra mig från att utsätta mig för saker och ting, så är det väldigt påfrestande och något jag definitivt vill jobba på. Faktum är att jag har skrivit upp mig på en yoga/meditationskurs med start denna veckan, och min förhoppning är att det ska hjälpa mig att fokusera min energi på sådant som faktiskt är viktigt och släppa negativa och destruktiva beteendemönster.
#1 - Joanna-livet med Aspergers syndrom och Bipolär sjukdom typ 2

Känner igen mig från förr. Nu har jag lärt mig att hantera det och tänker "Vad är det värsta som kan hända?"... Jo att det går åt helvete men då har jag lärt mig något av det.

Svar: Jag brukar också tänka så. Ibland funkar det, ibland inte, men det är en bra grej att försöka fokusera på. Skiter det sig så gör det det, och då kan det ju bara bli bättre sen.
The Pink Grapefruit